>

Közlekedésünk: Busszal-vonattal-repülővel a kulisszák mögött...
Utazás módja:Busz nyomtatás
Utazás azonosítószáma:33994
Cél:Budapest (x),
Szállás:Nincs
Ellátás:Önellátás
Felszállási lehetőségek:Pécs- Szekszárd-
Útvonal:Pécs- Budapest

Utazás ára

7.900Ft/fő-től


Következő indulás időpontja:2020. október 24.


 

Jelentkezési határidő akciós áron: SZEPTEMBER 14

 

Amennyiben ezen időpontig elegendő jelentkező adódik és reálisnak tartjuk a busz indítását, a fennmaradó időszakban azaz szeptember 14 és október 18 között eredeti áron foglalható az út!

Október 18 után nem tudunk jelentkezést elfogadni! 

 

Az idei évben a Covid járványra való tekintettel a belföldi turizmus igen telített, a szolgáltatókat mielőbb kell foglalnunk, ehhez mielőbb egy utaslétszámot látnunk, így idén a meghatározott időpontokig tudjuk a  jelentkezést garantálni! MIndenkit kérünk, hogy az adott utaknál kiírt jelentkezési határidőt szigorúan vegye figyelembe!

Gyermekár 16 éves korig: 7 500 Ft

 

A Repülőtér szigorú látogatási feltételei
Kérjük jelentkezés esetén figyelmesen olvassa át: 


- A repülőtér látogatásához irodánk foglalási díjat fizetett meg, hogy egyáltalán időpontot kapjunk

- Listát kell csatolnunk a látogatáson résztvevők adataival véglegesen kitöltve legkésőbb 10.18-ig.
Fontos, hogy az adatlapon feltüntetett személyes adatokat ellenőrizzék vissza, a megadott sorszámú okmány eredetiben legyen ott a túra napján és legyen érvényes is! 

- A túra teljes részvételi díjának meghatározása az engedélyezésre leadott adatlapon szereplő, nem pedig a túrán résztvevő személyek száma alapján történik! Aki nem szerepel az adatlapon és így nem kerül engedélyeztetésre, azt a reptéri biztonsági szolgálat nem engedi belépni a reptérre. Aki szerepel az adatlapon, de mégsem vesz részt a túrán, azután ugyanúgy felszámítják a részvételi díjat, mintha jelen lett volna. Tehát aki valamilyen oknál fogja lemondja az utazást október 18 után, vegye tudomásul, hogy KÖTELES behozni készpénzben a részvételi díjat irodánkba. Maga helyett az utazásra mást nem küldhet! 

- A túra ideje alatt ételfogyasztásra és mosdóhasználatra nincs lehetőség. A túra előtt és után az Aeroparkban természetesen rendelkezésükre áll fedett étkező, büfé és mellékhelyiség is.

- Szájmaszk viselése a reptérre történő belépéskor, a biztonsági ellenőrzés során elvárás a biztonsági szolgálat részéről, kérjük erre készüljenek. A túra során a buszon és a reptér területén nem szükséges a maszk viselése.

 

Indulás a pécsi Domus parkolóból 06.00 órakor, utazás fővárosunk irányába.

Útvonal: Pécs- Szekszárd- Paks- Budapest

A mai napot a járműveknek szenteljük!

Az első közlekedési eszköz, amelyet megcsodálunk a Gyurok Kft által üzemeltetett mai kornak megfelelő minőségű Setra avagy Mercedes (létszámtól függően)  különjárati autóbusz lesz. A 3 órás út során lesz bőven időnk szemügyre venni és kipróbálni Nevetés

 

Megérkezünk Budapestre, ahol utunk azonnal első állomásunkra a Vasúttörténeti Parkba vezet.

Helyi idegenvezetőnk kalauzol végig minket Európa egyik legnagyobb szabadtéri és egyben legelső, interaktív vasúti múzeumában, ahol nem csak megnézhetjük az ősi masinákat, hanem magunk is kipróbálhatjuk azokat. Utazhatunk nagymozdonyon, beülhetünk a Csajka sínautóba, hajtányozhatunk, fordítókorongozhatunk. Kicsik és nagyok kedvence az évről évre bővülő kerti vasút, ahol izgalmas és változatos vonalvezetésen roboghatnak végig az utasok igazi kismozdonyok vontatásával.

Több mint 100 vasúti járműkuriózum parkol itt, közülük ötven ritka mozdony, vasúti jármű: sínautók, kézi-és motoros hajtányok, mérőkocsi, gőzdaruk, hóekék, hómaró gépek és egyéb különlegességek, a legszebbek, a legértékesebbek összegyűjtve. A járműállomány az 1870-es gőzmozdonyoktól a nagyteljesítményű villamos mozdonyokig mutatja be a vasút fejlődését. A járművek jelentős része ma is üzemképes, melyekkel a MÁV Nosztalgia Kft. belföldi és külföldi nosztalgiautazásokat szervez.

Az 1911-ben épült, a maga nemében páratlan 34 állásos körfűtőház 3000 nm-es Orient-csarnokában láthatók a magyar és a nemzetközi vasúti közlekedés történelmében kiemelt jelentőséggel bíró személykocsi-különlegességek. Így pl. az 1868-ban gyártott Első Erdélyi Vasúti kocsi, a Százéves Vonat kocsijai, vagy  a nagy becsben őrzött teakfa étkező kocsi, amely egykor a mára fogalommá és nosztalgikus emlékké vált híres Orient Expressz mozdonya mögött robogott.

A kb. 2 órás program után lesz szabad program ebéd időben. A parkon belül található kávéházban kedvezményes áron vásárolható frissen sült. Ezt az időjárás tekintetében fogjuk helyszínen eldönteni ugyanis a járványveszély következményeképpen nem fogadhatnak szűkös belső terükben csoportokat így ebéd csak a nyitott teraszon fogyasztható el. 

 (Amennyiben ez nem teljesül korábban érkezünk meg az Aeroparkba, ahol büfé kocsi áll majd rendelkezésre étkezésre) 

Ezután napunkat 14.00 órától a Ferihegyi Repülőtéren töltjük! 

Megérkezéskor az Aeroparksaját buszára szállunk át, amelynek során biztonsági ellenőrzésen keresztül viszik be a látogatókat a repülőtér forgalmi területeire.  A túra során a repülőtér területének izgalmas részeit tekintjük meg közvetlen közelről, karnyújtásnyira gurulnak tőlünk a repülőgépek, fel- és leszállásokat nézünk meg autóbuszunkról,( ez függ az az napi várható forgalomtól).

A felnőtt csoportok számára készített program 3 órás, melynek részeként betekintést nyerhetünk a repülőtér titkaiba, valamint lehetőség nyílik többször is kiszállni a buszból a repülőtér izgalmas pontjain!

Látogatást teszünk a repülőtér központi tűzoltóbázisán, megtekintjük a fel- és leszálló, guruló és földön tartózkodó, kiszolgálás allatt lévő repülőgépeket olyan közelről, amilyen közelről csak látni lehet aktív repülőgépet! Felkészült túravezetőink, akik maguk is a légiipar résztvevői, a buszon és a busz mellett izgalmas előadást tartanak a repülőtér működéséről.

 

Mindez részletekben:

- 2B, SkyCourt, 2A terminál légi oldala és előtere: Megnézzük a 2B majd a 2A terminált a légi oldalról, a beszállító kapukat, a lézeres beállítórendszert, valamint figyelemmel kísérjük a repülőgépek földi kiszolgálását (üzemanyagtöltés, poggyászrakodás), az utasok ki- és beszállítását valamint az épületközeli állóhelyeket.

- futópálya küszöb: Itt megállunk pár percre. A toronyirányítás rövid időre felkapcsolja a pályafényeket, amelyek nagyon szép látványt nyújtanak. Ha szerencsénk van, leszálló repülőgépet is láthatunk, amely pont 70 méterrel a fejünk felett repül el, impresszív hang- és szélhatás kíséretében. Miért pont így tájolták a futópályákat, ahogy? Mit jelent a 31-es szám a pálya nevében? A válasz egyszerű, elmondjuk!

 

- A radarok: Mire valók a radarok? Hogyan működnek? Miért van a repülőtéren négy darab? Mi a másodlagos légtérellenőrző radar, mire használják az S-módú transzpondert? Ezekre a kérdésekre is megadjuk itt a választ.

- BUD VOR: Hogyan talál el egy repülőgép egyik helyről a másikra, ha rossz az idő, és az orrunkig sem lehet látni? A válasz a rádiónavigáció! Mi az a VOR és az NDB? Hogy működik?

 

- A torony: A filmekben a légiforgalmi irányítás az irányítótoronyban zajlik. Ennél a pontnál azonban ki fog derülni, hogy ez közel sincs így! De akkor tulajdonképpen mi történik a toronyban? Mi van elrejtve az emeleteken? Mi az a golflabda a torony tetején? Ezeket is elmondjuk! Mivel a torony a repülőtér üzemeltetése szempontjából kritikus terület, így csak kívülről van lehetőségünk megtekinteni.

 

- Tűzoltóbázis: Hol vannak az ország legnagyobb tűzoltójárművei? Természetesen a repülőtéren! Ha “esemény” van és megszólal a riasztás, mennyi idő alatt kell beöltözni, “felpattanni a szerre”, kivonulni, majd kiszórni az oltóanyag felét? A válasz garantáljuk, hogy megdöbbentő lesz!

 

- Kertészet: Város a városban, saját kertészettel. Minden virág, minden karácsonyi fenyőfa itt nevelkedett, ami a terminálokon voltak láthatóak. De vajon mi mást rejtenek még a falak?

 

- Cargo bázis, cargo előtér: Hány tonna teheráru fordul meg évente a repülőtéren? Mekkora volt a legnagyobb teherszállító repülőgép, amelyik itt járt? Vajon hány tonna terhet vitt aztán magával? Meglepő számok fognak elhangozni!

 

- Itt megállunk az egyik repülőgép mellett néhány fotó erejéig. Reméljük az aprócska 12 méter hosszú buszunk nem fogja elszégyellni magát az igazi “nagyvasak” között…

 

- 1-es terminál előtér: A T1, ahol minden kezdődött, immár több, mint 60 éve. Mi a legérdekesebb része az épületnek? Mi a két “őzlábgombára” hasonlító torony az antennákkal? Nem marad titok

 

- Műszaki előterek, hangárok: Hogyan történik a repülőgépek műszaki vizsgája? Mit jelent a C-check? Megtekintjük kívülről a Lufthansa Technik Budapest és az Aeroplex of Central Europe (ACE) karbantartóbázisát. Mivel ezek a területek különösen balesetveszélyesek, továbbá a látogatáshoz az összes karbantartott repülőgép tulajdonosának az engedélyét is be kellene szerezni, a hangárokat és a műszaki előtereket csak a mellettük elhaladó szervízútról tudjuk megnézni.

 

- Vége: A túránk a műszaki előterekkel ér véget, innen visszatérünk a kiindulópontra.

 


 Pécsre indulás: KB. 17.30 órakor. Érkezés kb 21.00 óra.

 

 

 Az ár tartalmazza:

  • Buszjegyet
  • Foglalási és szervezési díjat
  • Csoportkísérőt ( idegenvezetőt nem! )

Az ár nem tartalmazza :


  • Fix ülőhely: 2000 Ft/fő( soron kívül választott ülőhely) egyéb esetben az ülőhelyek jelentkezés sorrendjében kerülnek beosztásra az együtt jelentkezőket tekintve
  • Belépők: helyben fizetendők.
  • Vasúttörténeti Park: Felnőtt: 2 200 Ft, gyermek: 1 300 Ft, nyugdíjas: 1 500 Ft belépőjegy interaktív program helyi idegenvezetővel, fordítókorong, kerti vasút használattal. SZÉP Kártyák: MKB, OTP, K&H. (Mindhárom kártyánál a Szabadidő Zsebből!)

  • Ebéd lehetőség a Vasúttörténeti Parkban: Jó idő eseténa  teraszon: 1 600 Ft/frissen sült körettel pl. rántott csirkemell vagy rántott sertésszelet vagy rántott sajt. MKB Szép Kártyát fogadnak el. 

  • Aeropark: 3 órás program érvényes személyi igazolvánnyal! Felnőtt: 3 500 Ft, Nyugdíjas, gyermek 5- 16 éves korig, érvényes diák igazolvánnyal rendelkező hallgatók, diákok: 3 000 Ft. Szép kártyát nem fogadnak el, csak készpénzben téríthető!

  • SZÉP Kártyát NEM fogadunk el! A belföldi utak esetében érdemes Szép Kártyát vinni, ugyanis több helyen a belépők téríthetőek vele!


Fizetési feltételek: Jelentkezés Online rendszerünkön keresztül. 
Több napos utak esetében: Foglaló 40 %, fennmaradó rész indulás előtt 30 nappal. 
1 napos utak esetében: 100 % befizetés a foglaló összege! Fizetés: átutalással a jelentkezés leadásától számított 2 munkanapon belül. 

Foglalást telefonon NEM fogadunk el!


Lemondás: a lemondás nem díjtalan! A lemondási díj mértékét az 1 napos vagy a több napos utak utazási szerződései alapján számoljuk! Foglalás előtt kérjük tekintse át részletesen Utazási Szerződésünk pontjait! ITT 


Az utazás min.35 fő esetén indul. Minden utazásunknál érvényes az irodánk által kiszabható KÖTELEZŐ kis csoportos felár, melyet 1000 - 5000 Ft/fő közötti összegben határozhatunk meg, amennyiben a minimumot nem érjük el, de az indítást reálisnak tartjuk.


Kártyás típusú személyi igazolvány elegendő!

A belépő összegek tájékoztató jellegűek, év közben változhatnak!



Ajánlatkérés


Név:

E-mail:

Tárgy:

Fő szám:

Üzenet:

Minden mező kitöltése kötelező